Što uraditi kako bi u radnu okolinu uklopili generacije koje sada traže, ili će tek tražiti svoj prvi posao?
Autor: Renata Preglej Garić
Poslodavac ima nekoliko prednosti od brzog uhodavanja novih zaposlenika:
- Obavljanje posla zbog kojeg je zaposlenik zaposlen, jer u suprotnom drugi zaposlenici preuzimaju taj posao uz svoj i dolazi do frustracije
- Veće zadovoljstvo tog zaposlenika, kolega i nadređenih
- Bolja radna atmosfera
- Smanjeni turnover (broj odlazaka i novih zapošljavanja za istu poziciju)
- Veće zadovoljstvo korisnika (internih ili eksternih)
- Izbjegavanje troška gubitka i novog zapošljavanja zaposlenika – prosjećno 3-4 mjesečne plaće te pozicije
Sve navedeno dovodi do veća profitabilnost firme.
Nove generacije sve će manje biti spremne za početak rada. Prvenstveno zbog manje kvalitetne edukacije u periodu online škole/fakulteta, ali još više zbog nedostatka većine soft skillova.
Pa evo nekoliko prijedloga što možemo poduzeti kako bi bili spremniji za prihvat novih generacija:
- Uvedite ih, povežite, educirajte
- Upoznavanje organizacije i ljudi
- Organizirana druženja pripravnika
- Trijade – 3 nova zaposlenika koji svaki tjedan/mjesec izmijenjuju iskustva, probleme i rješenja
- Organiziran ručak 1 mjesečno s nekim od zaposlenika koji su duže u firmi
- Procjena “soft” vještina svakog od novih zaposlenika
- “Soft skills” radionice prilagođene specifičnim potrebama – niti slučajno ništa generičko
- Kreirajte mentorski program
- Definirajte mentora koji je prošao mentorski program i koji će voditi nove zaposlenike
- Oslobodite nešto vremena u mentorovom rasporedu
- Definiranje jasne ciljeve mentora i mentoriranog
- Poslušajte ih, potičite i pustite da i oni vama pokažu kako.
Naime i oni imaju puno za dati. Ukoliko želite angažirane zaposlenike od početka omogućite im:
- Sudjelovanje na novim i zanimljivim projektima
- Pitajte ih za mišljenje kod lansiranja novih proizvoda i usluga, ili primjerice promjene procesa – imaju vrlo izražena i drugačija mišljenja od vas. Što je dobro jer i vaši korisnici imaju različita mišljenja.
- Omogućite im dizajniranje vlastitog posla, kako upotrijebili vještine koje znaju a ne koriste u vašoj tvrtci. Npr. digitalni marketing, upravljanje društvenim mrežama, izrada kvalitetnog videa…
- English day (ili bilo koji drugi jezik) – dan kada baš svi pričate i pišete engleski i tako učite
I nemojte nakon 3 mj odustati i prestati sa svime.
Imati će te angažirane, educirane, lojalne zaposlenike spremne da osvoje svijet, a to je ono što vam treba kako bi vaša firma rasla.
Nije super jednostavno, ali je itekako izvedivo. Ukoliko ste spremni zakoračiti u budućnost posla, javite se pa ćemo sve osmisliti i odraditi zajedno i to potpuno prilagoditi vašoj organizaciji.